vasárnap, május 16, 2010

Újabb Red Bull-dupla: győzött Webber!

Az esélyeknek megfelelően az élről induló Mark Webber rajt-cél győzelmet aratott a 61. Formula-1-es világbajnokság Monacói Nagydíján. A hibátlanul versenyző ausztrál klasszis mögött a rajtnál előző csapattárs, Sebastian Vettel, valamint az időmérőn még második Robert Kubica lett még dobogós. A kvalifikáció kihagyása miatt a boxból induló Fernando Alonso feljött a hatodik helyre, de a futam utolsó kanyarjábal megcsúszott, így Michael Schumacher megelőzte. A verseny előtt még Jenson Button vezetett összetettben, de motorhiba miatt a harmadik körben kiesett.

Alonso az időmérő után:

FERNANDO ALONSO (FERRARI), AKI MÉG NEM ADTA FEL REMÉNYEIT:

„Ilyen dolgok előfordulnak, ezzel nem tudok mit kezdeni. Remélem, hogy vasárnap még lesz lehetőségem az előrelépésre, a jó eredményre. Meglátjuk! Nehéz feladatot jelent, hogy Monacóban az utolsó helyről indulok, de hosszú verseny vár ránk, 2006-ban Schumacher is a legvégéről kezdett és ötödik lett. Az a célom, hogy pontokat gyűjtsek vasárnap. Majd kiderül, hogy lesz-e szerencsém.”
 Teljes összefoglalóért kattints

 A Monacói Nagydíj rajtja meglepően sima volt, a mezőny tagjai nyilvánvalóan nem akartak semmi extra kockázatot vállalni az első körben a palánkokkal határolt pályán. Az élről induló Mark Webber remekül reagált a rajtlámpák kialvására és megőrizte első helyét, míg az ausztrál mellől induló Robert Kubica megelőzésével a másik Red Bullt vezető Sebastian Vettel feljött a második helyre.

Kicsit hátrébb Rubens Barrichello rajtolt nagyot, a kilencedik helyről a hatodikra ugrott előre, miközben Michael Schumacher megelőzte csapattársát.

Az első kör azonban nem volt annyira zökkenőmentes, mint maga a rajt, a mezőny végére visszacsúszó Nico Hülkenberg az alagútban elvesztette a kontrollt Williamse felett, és a korlátnak csapta az autót. A biztonsági autó természetesen azonnal a pályára hajtott, és egészen a hatodik kör végéig a mezőny élén is maradt.

Ebben a hat körben is történtek azonban említésre érdemes dolgok, hiszen a bokszutcából rajtoló Fernando Alonso (a spanyol a szombati szabadedzésen annyira összetörte a Ferrarit, hogy nem tudott részt venni az időmérőn, ezért kellett a mezőny után erednie) például már a második kör elején feltetette autójára a keményebb gumikat. Később bizonyosságot nyert, hogy a spanyol több kerékcserét már nem tervezett a futamra, így ő a mezőny többi tagjával szemben (kivéve Bruno Sennát, ő is meghúzta ezt) megspórolt egy kerékcserényi időt a safety car beküldésének köszönhetően.

Jenson Button biztosan lemondott volna arról, hogy felkerüljön a neve az első körök krónikájába, hiszen McLarenjéből füst csapot fel a harmadik kör elején (minden bizonnyal a Mercedes motor füstölt el), a világbajnoki pontverseny éllovasa a bokszutca kivezető szakaszánál parkolt le.

A mezőny végén Alonso nem tétlenkedett, sorra elkezdet megelőzni a nála körönként 4-5 másodperccel lassabb autókat. A monacói pályán legendásan nehéz előzni, de a spanyol kihasználva erőfölényét az alagút végén a belső íven megelőzte Lucas di Grassit, Jarno Trullit és Timo Glockot is, majd Heikki Kovalainenen is áthámozta magát, bár a finn csak a külső ívet kínálta fel Alonsónak, de a ferraris úgy is körbeautózta a Lotust.

Webber az élen mindeközben sorra futotta a verseny leggyorsabb köreit, ami értelemszerűen azt eredményezte, hogy fokozatosan növelte előnyét, csakúgy mint egy hete Barcelonában, saját csapattársa, Sebastian Vettel ezúttal sem bírt vele.

A mezőny többsége a monacói versenyre tervezett egyetlen kerékcseréjét a 18. és a 24. kör között letudta. A bokszba érkezők sorát az 5. helyen autózó Lewis Hamilton nyitotta meg. A csapattársát Nico Rosberg úgy próbálta meg visszaelőzni, hogy körökkel később állt ki a keményebb keverékekért (mindenki a lágyabb gumikon kezdte a versenyt és a keményebb keverékeken teljesítette a futam második, nagyobbik részét). Terve remekül működött addig, amíg a versenyben vezető Webber elé tért vissza saját szervizeléséről, és emiatt Rosbergnek vissza kellett lassítania, és nem sikerült annyit kiautóznia, hogy a friss gumikon (a 29. körben vette fel azokat) Schumacher elé térjen vissza.

A 32. körben ismét szükség volt a biztonsági autóra, a másik Williams is összetört, Rubens Barrichello bal hátsó defekt miatt csapódott a korlátnak. A rutinos brazil rendkívüli módon bosszús volt, hiszen pontszerző lehetett volna, azonban ez sem mentség felelőtlen tettére: elhajította a kormányt, amin az egyik Hispania autó át is hajtott. Az esetről nyilvánvalóan fognak még beszélni, és az sem lenne meglepő, ha Barrichello büntetést kapna - csapatától és a Nemzetközi Automobil-szövetségtől (FIA) is.

Webber ekkor már közel 15 másodperces előnnyel vezetett, ezt a safety car beküldésével el i bukta az ausztrál, de az új rajtnál ismét éber volt, első helyét nem veszélyeztette senki. A biztonsági autó pilótája, Bernd Mayländer sokat nem pihenhetett, a 43. körben ismét össze kellett gyűjtenie a mezőnyt, akkor ugyanis egy csatornafedő mozdult el a helyéről a hármas kanyarban.

Webbert ez sem zökkentette ki, a folytatásban is roppant koncentrált maradt és ismét elkezdte kiépíteni előnyét. A verseny utolsó negyedében Robert Kubica kapcsolt rá és felzárkózott Vettelre, de a német nem várta meg, hogy igazán éles legyen a helyzet és ellépett a lengyeltől.

Az utolsó körökre is maradt némi izgalom, a mezőny végén Jarno Trulli addig kakaskodott Karun Chandhokkal, hogy a Rascasse kanyarnál a Lotus átrepült a Hispania felett. Szerencsére az indiai pilótának nem esett baja, de a 74. körben (négy körrel a leintés előtt) a biztonsági autót ismét beküldték. A futam azonban nem a safety car mögött ért véget, az ugyanis az utolsó körben kihajtott a pályáról, így a mezőny a célegyenes előtti kanyarkombinációban még versenyezhetett egymással. Ezt Michael Schumacher használta ki a legjobban, az előtte megcsúszó Alonsót ugyanis az utolsó métereken sikerült megelőznie, így övé lett a hatodik hely.

A leintés után a Webber, Vettel, Kubica trió mehetett a városháza elé pezsgőt locsolni, Monacóban ugyanis ott rendezik az eredményhirdetést.

A negyedik helyét végig megőrző Felipe Massa eseménytelen versenyt futott, csakúgy, mint a mögötte leintett Lewis Hamilton. A verseny elején remekül taktikázó, majd bátran előző, onnantól kezdve pedig hiba nélkül vezető Alonso kis híján kihozta a maximumot a versenyből, de mint fentebb szó volt róla, az utolsó körben alulmaradt Schumacherrel szemben.

Nico Rosberg nyolcadikként ért célba, a Mercedes GP versenyzőjét a két Force India-pilóta, Adrian Sutil és Vitantonio Liuzzi követi a pontszerző helyeken.

A kockás zászlót még a két Toro Rosso látta meg, vagyis tizenkét pilóta ért célba, a mezőny másik felének ez nem sikerült.

0 megjegyzés:

Flores e Flowers

Egy régi közhely szerint mindig elpusztítjuk, amit szeretünk – nos, akárhogy nézzük, ez fordítva is igaz.

Sobre a Emporium

Fotóm
gabi
17. sárospatak. könyvek. zene. filmek. mozi. sorozatok. nevetés. élet. szivárvány. napsütés. forma1. foci. spanyolország. newyork. barátok. füst. tánc. német. irodalom. twilight. írás. újságírás. média.
Teljes profil megtekintése

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP