kedd, május 04, 2010

Zilahy Lajos - Halálos tavasz

Budapest, egy előkelő szálloda dolgozószobája. Elegáns, komoly fiatal férfi ül az íróasztalánál és levelet ír. Megírja tizenöt éve nem látott barátjának, miért is búcsúzik el az élettől néhány perc múlva. 

Zilahy Lajos, minden idők talán legnépszerűbb magyar írója. Első bestsellere, a Karády Katalin és Jávor Pál által örök időkre filmként is klasszikussá vált regénye, a Halálos tavasz a világ legegyszerűbb története. Egy fiú szeret egy lányt, aki mást szeret. Csak ennyi. Semmi több. Talán ebben rejlik a csoda. Talán ezért szeretjük annyira, már oly sok-sok éve. És fogjuk is szeretni, amíg csak könyv és szerelem lesz a világon.
Sokat gondolkoztam azon, hogy megéri -e könyvkritikákat is írnom, és végül ide jutottam. Lehet, hogy nem minden könyv kerül ide, amit ezentúl elolvasok, de nagyrészt, ami megfogott, az biztosan itt lesz.
Kezdve a Halálos tavasszal. A molyn könyvkiárusítás volt/van, és anyukám tanácsolta, hogy a Halálos tavaszt is tegyem a kosárba. Hát, megtettem, és nem bántam meg. Mindössze pár óra alatt kivégeztem.
Nagyon jól bemutatja a polgári világot, ez emberek érzéseit, és hogy képes egy férfi a magasból a megsemmisülésbe zuhanni. Szerelmek szövődnek és bomlanak fel, főleg félreértések alapján, amelyek nem egy, nem kettő, hanem akár tíz ember életét is képesek megváltoztatni.
Már napokkal ezelőtt elolvastam, és tudtam, hogy valahogy ki kell adnom magamból az érzést, amit ez a könyv adott nekem. Szomorú, szép. Félreértések, csupa csupa félreértés hajszol egy gazdag embert az öngyilkosság felé, hogy maga mögött hagyjon minden szépet és jót, ami várhatott volna rá. Mert tudta, hogy így már nem érdemes élnie, nem gondolva arra, hogy kiknek okoz még fájdalmat ezzel a tettével.
Fájdalmasan szép, ahogy a Molyn olvastam a kritikákat. Hát, az biztos.
10/10

0 megjegyzés:

Flores e Flowers

Egy régi közhely szerint mindig elpusztítjuk, amit szeretünk – nos, akárhogy nézzük, ez fordítva is igaz.

Sobre a Emporium

Fotóm
gabi
17. sárospatak. könyvek. zene. filmek. mozi. sorozatok. nevetés. élet. szivárvány. napsütés. forma1. foci. spanyolország. newyork. barátok. füst. tánc. német. irodalom. twilight. írás. újságírás. média.
Teljes profil megtekintése

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP