Red Bull és Alonso
Hajhaj, igen fáradt leszek ma. Vagy hajnali egyig fent voltam, de 8-kor már keltem is a Forma 1 miatt. Ki nem hagyhattam.
Igazán szoros időmérőn vagyunk túl Kínában, és úgy érzem, ugyanilyen szoros verseny várható holnap. A Red Bull most is remekelt, az első két hely az övék lett, de Alonso is ott van a harmadik helyen, tehát jelentős javulásra kell számítani, ha nem jön közbe semmi. Bár, a pilóták és a szerelők esőt várnak, ami mindent felkavarhat, ahogy a múltkor is.
A hivatalos összefoglaló az időmérőről:
Első etap
Az időmérő első szakasza előtt biztosra lehetett venni, hogy Karun Chandhok az utolsó rajtkockát szerzi meg. Az indiai eleve a mezőny leggyengébb autójában ül, amiben a pénteki edzések után ráadásul váltót is kellett cserélniük a Hispania szerelőinek, vagyis egy öthelyes rajtbüntetés is várt az újonc pilótára.
A kvalifikáció az elsőként pályára hajtó Heikki Kovalainen megpördülésével kezdődött, a finn vissza tudott kapaszkodni Lotusával. Nem sokkal később a már említett Chandhok is keresztbe állt a pályán, de szerencsére ő sem okozott fennakadást, ő is folytathatta a körözést.
A két újonc csapat pilótáinak normál körülmények közt még nincs esélyük a Q2-be lépésre, ahogyan a Virgin Racing párosa is a kiesők között ragadt. Az idén debütáló istállók különversenyét egyébként ezúttal Timo Glock révén a Virgin nyerte, a német 19. lett.
A hetedik kieső hely elkerüléséért a hajrában óriási csata zajlott, amiben végül Vitantonio Liuzzi maradt alul. Az olasznak bizonyára valami problémája akadt, hiszen a Force India autója sokkal versenyképesebb ennél, amit a csapattárs, Adrian Sutil is bizonyított az első etapban, ő továbbjutott.
A második szakaszba Lewis Hamilton lépett tovább a legjobb idővel, ami a szabadedzések eredményeit figyelembe véve egyáltalán nem meglepetés.
Autója elejét a harmadik edzésen összetörő Vitalij Petrov a szerelés miatt csak az utolsó percekben hajthatott pályára, de Renault-jával így sem okozott neki gondot a Q2-es tagság biztosítása.
Második etap
A Q2 különösebb izgalmak nélkül zajlott, mondhatni, érvényesült a papírforma. A legjobb tízbe a négy élcsapat, a McLaren-Mercedes, a Ferrari, a Red Bull Racing és a Mercedes GP versenyzői mellett Robert Kubica (Renault) és Adrian Sutil (Force India) került be. A legjobb időt ezúttal is Hamilton futotta.
A hét kieső közül Rubens Barrichello volt a leggyorsabb, a Williams versenyzője csak három tizedmásodperccel maradt le a még éppen továbbjutó Michael Schumacherről.
Harmadik etap
A rajtfelállás első tíz helyének beosztásáról döntő utolsó etap hajráját Sebastian Vettel várta a legjobb helyzetből, a felvezetés során ugyanis ő volt a leggyorsabb, ráadásul úgy, hogy a célegyenes bejáratát elrontotta.
Némileg meglepő módon Fernando Alonso is roppant gyors volt. Hamilton utolsó kísérlete során sem tudta megverni Vettelt, sőt, a McLaren világbajnoka végül csak hatodik lett.
Igazán szoros időmérőn vagyunk túl Kínában, és úgy érzem, ugyanilyen szoros verseny várható holnap. A Red Bull most is remekelt, az első két hely az övék lett, de Alonso is ott van a harmadik helyen, tehát jelentős javulásra kell számítani, ha nem jön közbe semmi. Bár, a pilóták és a szerelők esőt várnak, ami mindent felkavarhat, ahogy a múltkor is.
A hivatalos összefoglaló az időmérőről:
Első etap
Az időmérő első szakasza előtt biztosra lehetett venni, hogy Karun Chandhok az utolsó rajtkockát szerzi meg. Az indiai eleve a mezőny leggyengébb autójában ül, amiben a pénteki edzések után ráadásul váltót is kellett cserélniük a Hispania szerelőinek, vagyis egy öthelyes rajtbüntetés is várt az újonc pilótára.
A kvalifikáció az elsőként pályára hajtó Heikki Kovalainen megpördülésével kezdődött, a finn vissza tudott kapaszkodni Lotusával. Nem sokkal később a már említett Chandhok is keresztbe állt a pályán, de szerencsére ő sem okozott fennakadást, ő is folytathatta a körözést.
A két újonc csapat pilótáinak normál körülmények közt még nincs esélyük a Q2-be lépésre, ahogyan a Virgin Racing párosa is a kiesők között ragadt. Az idén debütáló istállók különversenyét egyébként ezúttal Timo Glock révén a Virgin nyerte, a német 19. lett.
A hetedik kieső hely elkerüléséért a hajrában óriási csata zajlott, amiben végül Vitantonio Liuzzi maradt alul. Az olasznak bizonyára valami problémája akadt, hiszen a Force India autója sokkal versenyképesebb ennél, amit a csapattárs, Adrian Sutil is bizonyított az első etapban, ő továbbjutott.
A második szakaszba Lewis Hamilton lépett tovább a legjobb idővel, ami a szabadedzések eredményeit figyelembe véve egyáltalán nem meglepetés.
Autója elejét a harmadik edzésen összetörő Vitalij Petrov a szerelés miatt csak az utolsó percekben hajthatott pályára, de Renault-jával így sem okozott neki gondot a Q2-es tagság biztosítása.
Második etap
A Q2 különösebb izgalmak nélkül zajlott, mondhatni, érvényesült a papírforma. A legjobb tízbe a négy élcsapat, a McLaren-Mercedes, a Ferrari, a Red Bull Racing és a Mercedes GP versenyzői mellett Robert Kubica (Renault) és Adrian Sutil (Force India) került be. A legjobb időt ezúttal is Hamilton futotta.
A hét kieső közül Rubens Barrichello volt a leggyorsabb, a Williams versenyzője csak három tizedmásodperccel maradt le a még éppen továbbjutó Michael Schumacherről.
Harmadik etap
A rajtfelállás első tíz helyének beosztásáról döntő utolsó etap hajráját Sebastian Vettel várta a legjobb helyzetből, a felvezetés során ugyanis ő volt a leggyorsabb, ráadásul úgy, hogy a célegyenes bejáratát elrontotta.
Némileg meglepő módon Fernando Alonso is roppant gyors volt. Hamilton utolsó kísérlete során sem tudta megverni Vettelt, sőt, a McLaren világbajnoka végül csak hatodik lett.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése